Ce este un tabel de contabilitate?

Contabilitatea se efectueaza in conformitate cu planul de conturi al contabilitatii in organizatiile comerciale de orice forma de proprietate, care utilizeaza contabilitatea activitatilor financiare si economice prin dubla inregistrare a indicatorilor.

Sistem de grupare al activitatilor economice

Acesta ofera o inregistrare consistenta a indicatorilor cu datele de raportare actuale. Planul sau tabelul de conturi al contabilitatii reprezinta un sistem de grupare al activitatilor economice (active, pasive, operatiuni etc.) dupa ce acestea sunt inregistrate in contabilitate. In el veti gasi, de asemenea, numele si numerele conturilor primelor si a doua ordine.

In functie de continutul operatiunii si de caracterul complet al contabilitatii, conturile sunt impartite in pasive si active. Exista si alte subspecii separate – conturi active-pasive. Sunt active acele conturi planului care iau in considerare toate tipurile de fonduri, iar conturile pasive sunt acelea care inregistreaza sursele veniturilor lor. Soldul final si initial al conturilor active este inregistrat in functie de debitul contului/cresterea debitului sau de scaderea creditului.

Utilizarea tabelului de conturi

Tabelul de conturi al contabilitatii este utilizat in conformitate cu instructiunile in care se stabilesc abordari uniforme ale aplicarii sale. Manualul ofera o scurta descriere a conturilor sintetice, precum si subconturile deschise pentru acestea – scopul, structura, sentimentul economic al faptelor generalizate ale activitatii de afaceri si ordinea de reflectie a celor mai populare fapte dezvaluite. Descrierea conturilor de contabilitate, planul conturilor de contabilitate pe sectiuni sunt prezentate in ordinea prevazuta in planul de conturi al contabilitatii. Principiile, regulile, modalitatile de mentinere ale organizatiilor de contabilitate ale activelor individuale, operatiunile financiare, comerciale si pasivele sunt stabilite prin prevederile relevante si alte reglementari.

Conform planului si tabelului de conturi, estimarile corespunzatoare trebuie pastrate in organizatiile tuturor formelor de proprietate, cu exceptia statului si a creditului. Pe baza planului de conturi, se compileaza un tabel care contine o lista completa de informatii analitice si sintetice necesare pentru contabilitatea normala. Pentru a gestiona operatiuni specifice, se folosesc numere de conturi gratuite. Pentru a crea un bilant, raportati rezultatele financiare, completati un tabel cu care trebuie sa inchideti conturile lunii, trimestrului si anului, precum si sa efectuati intrari si sa determinati rezultatele financiare finale.