Cateva sfaturi pentru a avea o sanatate mai buna

Prin adoptarea unei abordări minimale pentru prevenirea bolilor veti putea să economisiți timp și bani.

Cercetătorii nutritionisti au incercat sa afle care sunt componentele de baza ale unei diete sanatoare, iar astfel sa stabileasca cum trebuie sa arate o farfurie cu mancare sanatoasa. Reprezentarea nu se bazează pe cantități specifice de calorii și nu are rolul de a prescrie un anumit număr de calorii sau porții pe zi, deoarece necesarul de calorii și nutrienți al persoanelor variază în funcție de vârstă, sex, dimensiunea corpului și nivelul de activitate.

Următoarele sfaturi ar trebui să vă ajute să adoptati un model alimentar mai sănătos.

  • Evitați mancarea fast-food. Reducerea alimentelor preparate – principalele surse de zaharuri adăugate, sodiu și carbohidrați rafinați – este cheia pentru o mai bună alimentatie.
  • Sucuri carbogazoase. Băuturile zaharoase sunt principalii vinovați în epidemia de obezitate. Consumarea regulată a acestora poate afecta capacitatea organismului de a măsura cantitatea de calorii pe care o consumați. Apa minerala și sucurile naturale de fructe sunt alternative mai bune.
  • Reduceți carnea roșie. Carnea rosie, in special carnea prelucrata, contine ingrediente – grasimi saturate, sodiu, nitriti si anumite substante cancerigene formate in timpul prepararii – care au fost asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare si cancer.
  • Mănâncă atent. Luați mușcături mici și mestecați-le bine, concentrându-vă asupra aromei și texturilor alimentelor pe care le consumați.

Ce alimente sunt recomandate ca fiind mai bune pentru sanatate?

  1. Folositi uleiuri naturale sanatoase (de ex ulei de masline) pentru gatit, salata. Limiteaza untul.
  2. Cu cat mancati mai multe si mai variate vegetale, cu atat mai bine. Cartofii prajiti nu sunt recomandati.
  3. Consumati multe fructe de culori diferite.
  4. Beti apa, ceai si sucuri de fructe. Evitati bauturile cu zahar.
  5. Serviti o varietate larga de cereale, preferabil integrale. Evidati faina alba si cerealele rafinate.
  6. Evitati sa cumparati alimente gata procesate, consumati mai bine alune, seminte si fructe uscate.
Si ce atitudine trebuie abordata?

Traieste in prezent! Utilizarea tehnicilor de mindfulness vă poate ajuta să vă simplificați viața interioară, transformându-vă atenția de la gânduri tulburătoare și concentrându-se asupra momentului prezent. Instruirea mindfulness este disponibilă la un număr tot mai mare de centre de sănătate, centre yoga, dar puteți începe prin aplicarea următoarei tehnici într-una dintre sarcinile de rutină.

Fii conștient. Începeți prin a vă atrage atenția asupra senzațiilor din corpul vostru. Cât de repede este inima ta bate? Sunt mâinile calde sau reci?

Respiră adânc. Inspirați-vă prin nas, permițând aerului să vă umple plămânii. Lăsați abdomenul să se extindă pe deplin. Apoi expirati încet prin gură. Acest model poate încetini ritmul cardiac și poate scădea tensiunea arterială, ajutându-vă să vă relaxați. Observați senzațiile fiecărei inhalări și exhalări.

Concentrarea. Continuați cu sarcina pe care o realizati, dar realizati-o in mod intentionat mai incet si mai atent.

Simțiți. Implicați simțurile pe deplin. Observați fiecare vedere, atingere și sunet, astfel încât să savurați fiecare senzație.

Refocalizare. Când observați că mintea voastră a rătăcit de la sarcina pe care o realizati, aduceți atenția înapoi la senzațiile momentului.