turism nautic europa

Tendintele turismului nautic in Europa

Inca de la adaugarea turismului la competentele Uniunii Europene in 2009, prin Tratatul de la Lisabona, Comisia Europeana a depus eforturi sustinute pentru a dezvolta o politica a turismului care sa consolideze industria turistica extinsa si competitiva a Europei. La 20 februarie 2014, Comisia Europeana a adoptat strategia privind turismul maritim si de coasta, unde a recunoscut inclusiv problemele semnalate de industria europeana de navigatie. Industria europeana de navigatie isi prezinta contributiile in ceea ce priveste turismul nautic, avand in vedere importanta activitatilor de agrement cu diverse ambarcatiuni si bazate pe apa (cum ar fi sporturile nautice) in economia turistica extinsa.

Continentul european se mandreste cu aproape 70 000 km de coasta si 27 000 km de cai navigabile interioare

Toate acestea reprezintă destinatiile principale pentru pasionatii de vapoare si sporturi nautice din intreaga lume. Exista peste 4.500 de porturi de agrement in Europa, care ofera 1,75 milioane de dane pentru un parc total al ambarcatiunilor de 6.3 milioane de nave. Astazi, 70% din folosirea ambarcatiunilor de pe mapamond are loc in Europa, cea mai mare parte a acestora fiind gazduita de Marea Mediterana. Turismul nautic genereaza un venit important pentru economiile de coasta si insulare, cu barci, sporturi nautice si porturi de agrement, reprezentand 180 000 de locuri de munca si introducand aproximativ 17 miliarde de euro pe an in Europa.

Industria Europeana de Navigatie se mandreste cu faptul ca turismul nautic face parte din „Visit Europe”, o platforma online care promoveaza Europa ca destinatie de vacanta. Navigand pe aceasta platforma, cititorii vor afla mai multe informatii despre diferitele activitati de turism nautic si navigare pe apa, ce pot fi experimentate pe vechiul continent, indiferent daca aleg Marea Mediterana, Marea Baltica, Marea Neagra sau Coasta Atlanticului. Industria Europeana de Navigatie va furniza in mod regulat continut paginilor platformei „Visit Europe”, atat pentru comunicarea online, cat si pentru cea tiparită. Din pacate, Romania nu se afla printre preferintele turistilor straini, datorita managementului defectuos al turismului romanesc din ultimii ani.