Modul in care functiona radarul masinilor Tesla

Pretul masinilor Tesla va fi redus la modelele 3 si Y

Versiunile compacte Tesla Model 3 si Model Y nu mai sunt echipate cu un radar frontal. Acesta a incetat sa mai fie instalat la vehiculele electrice produse de uzina principala a companiei Tesla din Statele Unite.

Senzorii radar ce echipau Tesla nu justificau pretul lor foarte scump

Noua versiune a pilotului automat foloseste numai camere video pentru navigatie. In viitorul apropiat, modelele de dimensiuni medii S si Modelul X, precum si masinile asamblate in afara Americii de Nord, nu vor mai avea aceste radare.

Senzorii radar sunt relativ scumpi, iar procesarea datelor de la acestia necesita o putere de calcul semnificativa. Tesla le-a spus anterior actionarilor ca sistemul de viziune bazat pe camera video Tesla Vision este in cele din urma tot ceea ce este necesar pentru un control complet autonom al vehiculului.

Compania a avertizat pentru prima data clientii ca masinile Tesla pot avea functii de pilot automat limitate. In special, viteza maxima va fi limitata la 120 km/h, iar distanta recomandata a fi pastrata pana la spatele vehiculului aflat in fata va fi mai mare decat de obicei.

Soft-ul ‘Full Self Driving’ de pe Tesla ofera functii multiple

Acum, toate noile modele Tesla sunt echipate in mod implicit cu un set standard de functii avansate de asistenta a soferului, cunoscut sub numele de „pilot automat”. Pentru inca 10.000 de dolari, producatorul ofera un pachet software „Full Self Driving” cu mai multe functii.

Pilotul automat permite vehiculului electric sa circule singur pe drumuri, sa accelereze si sa decelereze pe banda. „Full Self Driving” activeaza schimbarea automata a benzii atunci cand este necesar si include, de asemenea, functia „Invoice”, momentul cand proprietarul poate apela masina să vina la el folosind smartphone-ul sau (de exemplu, sa paraseasca parcarea).

Toate modelele Tesla cu sistemul de pilot automat au fost echipate cu un radar frontal inca din 2014, acesta fiind capabil sa „vada” 170 de metri inaintea masinii, prin ploi abundente, ceata sau praf. Computerul de bord prelucreaza datele radarului la o viteza de 200 de cadre pe secunda, oferind soferului informatiile dorite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *