Conceptul de masina electrica Honda Urban EV a impresionat publicul la Salonul Auto de la Frankfurt de acum doi ani, iar acum putem vedea prima schita oficiala a prototipului care, in curand, va fi transpusa in realitate si va fi principalul exponat al producatorului Honda la Salonul Auto de la Tokyo de la sfarsitul acestei luni.
Conceptul Urban EV din 2017 a suferit mici modificari
Dezvoltatorii confirma ca, desi Honda Urban EV se bazeaza pe conceptul prezentat la Frankfurt, cu faruri rotunde, capota convexa si camere de luat vederi pe caroserie, prototipul de pre-productie va fi mult mai conservator.
S-a decis abandonarea configuratiei cu trei usi in favoarea unui corp mai practic cu cinci usi. Baza prototipului s-a dovedit a fi mai larga decat cea a conceptului de test vazut anterior, dar inca mai restransa decat in conceptul din 2017, spatiul liber a devenit mai mare, iar farurile originale LED au trecut de la elementele neobisnuite ale conceptului la prototip.
Nu se poate spune nimic despre caracteristicile tehnice ale viitoarei masini electrice, deoarece producatorul nu a furnizat informatii despre capacitatea bateriei, puterea motorului, rezerva de energie sau timpul de incarcare. Pe baza clasei de masina, ne putem astepta ca autonomia de drum sa sa fie in zona de 320 de kilometri.
Conceptul din 2017 in ceea ce priveste exteriorul este o regandire a originalului Honda Civic, in timp ce interiorul intr-un design minimalist a fost dezvoltat de la zero, fara referire la modelele existente anterior.
Unele elemente vor deveni obisnuite pentru viitoarele modele de masini electrice, de exemplu, iluminarea logo-ului albastru sau transmiterea interactiva a comenzilor catre faruri: proprietarul va putea vedea nivelul bateriei sau le va multumi celorlalti participanti la trafic pentru ajutor pe drum.
Desi pare retro, Urban EV are tehnologii de ultima ora
Culoarea sa alba mata contemporana contrasteaza cu formele sale retro. Partea frontala se distinge printr-un ecran in loc de grila, oferind mai multe informatii, precum sfaturi pentru alti participanti la trafic sau informatii despre starea de incarcare a bateriei. In spate, o banda similara este plasata intre lumini.
Deschizand usile, descoperim un interior modern. Un ecran larg infasoara intreaga parte superioara a tabloului de bord si afiseaza date despre drum si multimedia. Mai jos, o consola din lemn gazduieste coloana de directie si alte comenzi. Doua ecrane, asezate in usile laterale, servesc ca oglinda retrovizoare, cu doua camere fixate pe usi.
In cele din urma, Honda a mentionat conceptul sau „Honda Power Manager”. Este o metoda de gestionare a transferului wireless de energie care intervine intre reteaua de energie a locuintelor si vehiculele electrice. Scopul este de a stoca energie, dar si de a o reinjecta in case sau de a o revinde catre retea.
Reamintim ca vanzarile masinii Urban EV de la Honda sunt programate sa inceapa inainte de sfarsitul acestui an.